کد مطلب: 138846
راه‌اندازي سامانه ثبت دامنه‌ اينترنتي با ميزباني داخلي
تاریخ انتشار : 1396/11/17
نمایش : 1105
با هدف اعمال تعرفه‌هاي ترجيحي اينترنت در سازمان فناوري اطلاعات ايران، سامانه ثبت دامنه‌ي اينترنتي با ميزباني داخلي راه‌اندازي شد.
با هدف اعمال تعرفه‌هاي ترجيحي اينترنت در سازمان فناوري اطلاعات ايران، سامانه ثبت دامنه‌ي اينترنتي با ميزباني داخلي راه‌اندازي شد.

سازمان فناوري اطلاعات ايران در راستاي اعمال تعرفه‌ي ترجيحي اينترنت، سامانه ثبت دامنه‌ي اينترنتي را که در داخل ايران ميزباني مي‌شوند، راه‌اندازي کرد.

اجراي اين طرح بر مبناي مصوبه ۲۶۶ کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات و با هدف محاسبه نيم‌بهاي ترافيک اينترنت براي سايت‌هاي داخلي صورت مي‌گيرد. پيش از اين، تعرفه ترجيحي نيم‌بها براي ۵۰۰ سايت پربازديد داخلي محاسبه مي‌شد که چند روز گذشته و با اعلام وزير ارتباطات، اين دستورالعمل به تمامي سايت‌هاي داخلي تعميم يافت.

از اين رو تمامي وب‌سايت‌هاي داخلي که در داخل ايران ميزباني مي‌شوند و قابليت به‌روزرساني IP آدرس‌ خود را دارند تحت پوشش اين طرح قرار مي‌گيرند. بر اين اساس، سامانه ثبت درخواست و ايجاد ليست سفيد براي اعلام آدرس IP دارندگان ترافيک متقاضي اعمال تعرفه ترجيحي با داشتن قابليت به‌روزرساني آدرس‌ IP از سوي دارندگان ترافيک داخلي راه‌اندازي شده است.

برمبناي شرايط اعلام‌شده در اين سامانه، مسئوليت اطلاعات واردشده به آن از جمله آدرس IP و به‌روزرساني مرتب آن به عهده ثبت‌نام‌کنندگان است. اسامي اين وب‌سايت‌ها قرار است پس از نظارت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، به اپراتورهاي اينترنت براي اطلاع‌رساني به مشترکان، ارسال شود. ثبت نام افراد حقيقي و حقوقي در اين سامانه فراهم شده و از طريق مراجعه به نشاني cip.ito.gov.ir ممکن است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن