کد مطلب: 138878
Catia v5
تاریخ انتشار : 1397/02/24
نمایش : 1442
 

نرم افزار CATIA (کتيا) يکي از قوي ترين و محبوب ترين نرم افزار هايي است که در زمينه طراحي، مهندسي و ساخت با کمک کامپيوتر (CAD/CAM/CAE) مي باشد و بيشتر به منظور کمک به مهندسين در فرآيند هاي طراحي صنعتي طراحي شده است. CATIA يک محيط کاري يکپارچه را براي کاربران فراهم مي کند تا با پرورش خلاقيت و نوآوري، به اشتراک گذاشتن دانش فني در فرآيندها، برقراري ارتباط مستقيم بين طرح سه بعدي مجازي و محصول واقعي، کاهش حلقه هاي طراحي و ساخت و ... بسيار سريع تر و راحت تر قادر باشند به هدف خود در دستيابي به يک طرح سه بعدي واقع گرايانه از محصول مورد نظر نايل شوند.

توسط CATIA قادر خواهيد بود تا يکپارچگي مناسب، کامل و قدرتمندي بين منابع انساني، ابزارها، روش ها و منابع هاي طراحي، مهندسي و ساخت در يک فرآيند کامل را ايجاد کنيد و اين گونه شاهد نتايجي مانند کاهش زمان طراحي، کاهش خطا در طراحي، بهينه کردن طرح کاهش زمان توليد، افزايش کيفيت محصول و افزايش سود دهي باشيد.
يکي از مهمترين قابليت هاي اين نرم افزار اين است که به کاربر اجازه مي دهد تا به راحتي پروژه خود را از يک محيط کاري به محيط کاري ديگر انتقال دهد. به عنوان مثال شما پس از اين که در محيط Digitized Shape Editor از يک ابر نقاط اسکن تهيه کرديد، مي توانيد به راحتي  در محيط Genrative Shape Design و يا Free Style از آن Surface تهيه کنيد (براي اينکه بتوانيد مدل خود را از يک محيط به محيط ديگر انتقال دهيد، ابتدا نياز است که مدل خود را به صورتي ذخيره و يا Import کنيد تا نرم افزارهاي ديگر قابليت خواندن اين اطلاعات را داشته باشند و احتمال دارد در اين انتقال مدل شما با data lost مواجه شود)

قابليت هاي کليدي نرم افزار CATIA:
- داراي محيط هاي مدل سازي (Solid Model):
اين قسمت که در زير مجموعه ماژول Mechanical Design  قرار دارد براي مدل کردن قطعات توپر (Solid) و مجموعه مونتاژي و طراحي قالب و طراحي مدل هاي ورقکاري (Sheetmetal)، نقشه کشي صنعتي ،تلرانس گذاري و ... استفاده مي شود.
- مدل سازي سطوح: 
اين قسمت علاوه بر ساخت سطوح پيچيده قابليت انجام مدلسازي روي ابر نقاط و فايل هاي حاصل از اسکن سه بعدي را نيز دارا است.
- محيط ماشينکاري: 
پس از ساخت مدل به کمک قابليت هاي محيط ماشين کاري به راحتي مي توان عمليات ماشين کاري مورد نياز براي تهيه قطعه مدل شده از روي قطعه خام را تعريف کرده و هر مرحله از ماشين کاري را بصورت متحرک (انيميشن) مشاهده کنيد.
- محيط تحليل المان محدود:
به کمک قابليت هاي اين محيط مي توانيد قطعات و مدل هاي مونتاژي ساخته شده در اين نرم افزار را تحليل کرده و مواردي مانند تغيير شکل، توزيع تنش و ... را در آن ها بدست آورد.
-  طراحي و تحليل مکانيزم ها:
به کمک اين قابليت از نرم افزار Catia مي توانيد پس از تعريف اتصالات بين اجزاي مختلف مکانيزم، حرکت مکانيزم را مشاهده و آن را تحليل کنيد.

راهنماي نصب

1- فايل Image درون پوشه DVD Image را با استفاده از نرم افزار ISO Burner بر روي يک DVD خام رايت کنيد. DVD را داخل دستگاه قرار داده و اقدام به نصب نرم افزار کنيد.
همچنين به جاي رايت مي توانيد Image را درون يک درايو مجازي Load کنيد و سپس اقدام به نصب کنيد.
2- پس از نصب و قبل از اجراي نرم افزار نصب شده فايل Read Me.pdf موجود در پوشه Crack درون DVD را به دقت بخوانيد و مطابق دستورات آن نرم افزار را Crack کنيد.


رمز فايل:www.p30download.com

لينك دانلود 32 بيتي:
   

part1  part2  part3  part4 

  part1  part2  part3  part4

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن