کد مطلب: 138895
CircuitMaker 2000 SP1
تاریخ انتشار : 1397/04/09
نمایش : 799
 از جمله نرم افزارهايي ميباشد که طي زمان اندکي توانسته به صورتي موفق در ميان نرم افزارهاي رقيب مطرح گردد و شايد دليل آن را نيز بتوان در ديدگاه واقع بينانه طراحان آن جستجو نمود . زيرا در اولين مقايسه CircuitMaker با نرم افزارهايي چون NI Circuit Design Suite و يا Proteus VSM ( که رقباي جدي آن هستند ) پي ميبريم که نرم افزار فوق با حجم کمتر بسيار سريعتر از هر دو نرم افزار ميباشد . همچنين در CircuitMaker هم جنبه هاي تجاري و هم آکادميک به خوبي رعايت گرديده است که از اين نظر برتري قابل توجهي بر نرم افزارهاي مشابه پيدا ميکند ….
پس از نصب CircuitMaker اجرا نرم افزار از توسط اجرا دو فايل exe ( اجرايي ) از پوشه نصب آن آغاز ميگردد ( بدون وجود شورتکات در دسکتاپ ) که اولي جهت طرح شماتيک و شبيه سازي cirmaker.exe و دومي جهت طرح PCB يا فيبر مدار چاپي Traxmakr.EXE ميباشد .
با اجرا cirmaker.exe صفحه اصلي طراحي نرم افزار در اختيار کاربر قرار ميگيرد که ميتوان به سهولت از کتابخانه گسترده قطعات الکترونيک عتاصر لازم را به طرح مورد نظرمان اضافه نماييم . پس انتخاب هر قطعه ، همانند نرم افزارهاي کاملا حرفه اي ميتوان قطعه مورد نظر را پس از نامگذاري و اضافه نمودن Comment و ….. در جمع اشيا طراحي شده مشاهده نمود . همچنين در اين نرم افزار ارتباط قطعات بسيار آسان و تنها با چند کليک موس امکانپذير ميباشد . پس از اتمام طرح ميتوانيم طرح را جهت چاپ ، ساخت PCB و … ذخيره نماييم و يا وارد مرحله شبيه سازي گرديد .
با اجرا Traxmakr.EXE نيز بخش ساخت مدار چاپي آغاز ميشود که به سبب سر و کار اين بخش با شکل فيزيکي قطعات ، کتابخانه هاي دسترسي به اشيا مورد نياز اندکي متفاوت ميباشد . در اين بخش هم امکان طراحي اتوماتيک و هم دستي در نظر گرفته شده است که چنانکه عزيزان آشنا با اين دسته از نرم افزارها واقف ميباشند استفاده از حالت طراحي دستي آن رواج بيشتري دارد و علت آن نيز استفاده گسترده حالت اتوماتيک از لايه هاي اضافي ميباشد که به سبب مشکلات تکنيکي و هزينه تلاش ميگردد تعداد لايه ها از عدد 2 تجاوز ننمايد و بنابر اين در اغلب اوقات از حالت دستي آن استفاده ميگردد
 

button
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن